Képáradat

2009.08.28. 16:55

Címkék: beszámoló képek

Feltettem egy kicsivel nagyobb mennyiségű képet az útról ide. A képek között akad olyan, amelyik a napi beszámolókban is szerepelt már, de sok új kép is bekerült.Néhány panorámakép is került fel ide.

Üzemanyag árak Norvégiában

2009.08.27. 13:34

Címkék: szubjektív autó árak üzemanyag

Mivel mindenhol azt olvastuk, hogy Európában a norvégok megosztott első helyen vannak a hollandokkal az üzemanyag árakban, kicsit féltünk, hogy mekkora költsége lesz a 3000 km-es utunknak. Szerencsére honatyáink nem szeretnének lemaradni e nemes versenyben és a júliusi…

Autózás Norvégiában

2009.08.26. 13:09

Címkék: szubjektív utazás tények autó információforrás

Most, hogy már magam mögött tudok pár ezer kilométert a norvég utakon, pár gondolat az autózásról. Röviden összefoglalva: imádtam vezetni kint! Az utak minősége kiváló, az egész úton összesen, ha három-négy kátyúval találkoztam, az aszfalt sima, tiszta. Azonban figyelni…

Hazaérkeztünk

2009.08.24. 18:03

Címkék: beszámoló

Gyors bejelentkezés: hazaérkeztünk épségben. Fáradtak vagyunk, nagyon nem bírjuk a meleget, de újra itthon!Később még írok bővebben!

Az i-re a pont: Geiranger

2009.08.23. 21:08

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Reggel különösen hidegre ébredtünk. Ebben közrejátszott, hogy a faház apró radiátora nem igazán tudott lépést tartani az ajtó és ajtófélfa közötti hézagon bekúszó hideg levegővel, így a szobában sem volt valami meleg. Másrészt…

Ahol a trollok jártak

2009.08.23. 18:57

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Nagyobb térképre váltás Kivételesen még egy tegnapi, pontosabban éjszakai történettel kezdem. A kempingben három fjordra néző faház volt, de este úgy tűnt, hogy csak mi leszünk ott. Éjfél előtt nem sokkal azonban a másik két…

Nagyobb térképre váltás Ma nem volt olyan tömött programunk, így sietnünk sem kellett. Azonban már olyan jól belejöttünk a „sátorbontásba”, hogy így is sikerült fél 10 körül elindulnunk. Az időjárás többnyire borult volt, de azért itt-ott…

Viharos strandidő a 62. fokon

2009.08.21. 19:21

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Nagyon rosszul aludtunk az éjjel (meleg volt és mire rájöttünk, hogy mi a problémánk, már hajnalodott), így kicsit nyúzottan keltünk. Az idő borongós volt, de a yr.no déltől napot is ígért Vestkappra, így reményekkel teli…

Nagyobb térképre váltás Reggel már jól kezdődött a nap. Igaz kicsit hidegebb volt, alig 8 fokot mért az autó hőmérője, de a (szinte) felhőtlen égen ragyogott a nap… pontosabban ragyogott volna, ha nem állják útját a minket körülölelő magas hegyek.…

Címkék: beszámoló gleccser fjord

Nagyobb térképre váltás Reggel arra ébredtünk, hogy az ablakon keresztül vakítóan fehérlik a gleccser. Mivel előző nap már megtudtam, hogy egy óra alatt fel lehet jutni a gleccsertóig, ahol vagy egy hajó visz át a gleccserig, vagy fél órás sétával a tavat is…

Undergroundba vonultunk

2009.08.17. 19:37

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Ma reggel ígéretes jeleket mutatott az ég. Igaz, néha nagy lendülettel kezdett újra esni, de közben időnként már az ég kékjét is megpillantottuk. Gyorsan sikerült összepakolnunk és 10 óra előtt már úton voltunk Voss felé. Az…

Bergenben

2009.08.16. 19:17

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Reggel arra ébredtünk, hogy nem esik. Gyorsan csináltam pár képet a kemping partjáról. Nagyon jól időzítettem, mert mire visszatértem a faházba, ismét szakadt az eső. Gyorsan csomagoltunk és ettünk, mert 9-re a komphoz kellett…

Őrület ennyi eső

2009.08.16. 19:15

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Ma reggel vigasztalhatatlanul szomorkás időre ébredtünk és mire felkeltünk a kezdetben csak szitáló csapadékot is felhőszakadásszerű eső váltotta fel. Ezért egyelőre elnapoltuk az indulást. Mivel délután 1 körül sem állt el…

Nagyobb térképre váltás Jól kezdődött a reggel. Az ígért rossz idő ellenére szép napos, igaz csípős reggelre ébredtünk. Mivel tegnap úgy döntöttünk, hogy megkíséreljük megmászni a Preikenstolent (Prédikálószék), kényelmesen, de tempósan…

Going west…

2009.08.16. 19:13

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás A csütörtök reggel már igazi norvég hangulatú idővel köszöntött ránk: sötét fellegek alatt hideg északi szél fújt. Korán keltünk, mert ma hosszú út várt ránk. A kellemetlen időre tekintettel a faházban költöttük el…

Oslo, te drága!

2009.08.13. 07:55

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Ma reggel arra keltünk, hogy a fjord felett ragyog be a nap az ablakunkon keresztül. Kicsit még szeles volt az idő, de nem volt kellemetlen. Karolin lassabban ébredezett, addig én fotózni próbáltam, nem teljes sikerrel, mert…

Irány észak!

2009.08.12. 09:24

Címkék: beszámoló

Nagyobb térképre váltás Itthon ma reggel az időjárás már ránk hangolódott és igazi, Norvégiát idéző volt: sötét fellegekből csepergett az eső, s nem volt több 20 foknál. Ennek több okból is örültünk. Egyrészt…

Kezdődik....

2009.08.11. 09:04

Címkék: utazás beszámoló norvégia

Minden kész. Bőröndök becsomagolva, lakás "téliesítve", taxi megrendelve...Egyszóval még egy szűk óra és kezdődik. :-)

Becsomagoltunk

2009.08.09. 22:40

Címkék: utazás

A hétvégén, pontosabban tegnap délután megejtettük a csomagolást. Rutinos utazóként szerencsére már nem olyan nagy kihívás: két óra alatt megvoltunk vele. Pedig kicsit neccesebb a 20 kilogrammos (inkább 15-16 kilós, hiszen a bőröndök sem pehelysúlyúak) súlykorlát Norvégiába…

Biztosítás

2009.08.06. 11:22

Címkék: árak biztosítás

Bölcs ember nem indul el biztosítás nélkül sehová. A költsége elhanyagolható a teljes úthoz képest, de ha egyszer kell és nincs, akkor ezerszer fizetjük meg. (Tudom, egyszer már kellett igénybe vennünk, s véletlenül hozzánk küldték ki a számlát a biztosító helyett. Így most…