Ahol a trollok jártak

2009.08.23. 18:57

Címkék: beszámoló

Kivételesen még egy tegnapi, pontosabban éjszakai történettel kezdem. A kempingben három fjordra néző faház volt, de este úgy tűnt, hogy csak mi leszünk ott. Éjfél előtt nem sokkal azonban a másik két házba is érkeztek. Mi már aludtunk, de felébredtünk rájuk. Kicsit hangosabbak voltak a kelleténél és a papírvékony falakon minden behallatszott. Figyeltük a beszédet és elsőre csak az tűnt fel, hogy tuti nem norvég, sem angol vagy német, de hamarosan rájöttünk, hogy magyarul beszélnek. Ott vagyunk Norvégiában, nem is a legfelkapottabb részén, s a szomszédba magyarul beszélnek! Meglepő volt. Aztán éjjel kettő körül már nagyon szerettünk volna aludni, de lelkes beszélgetésüktől, ami nem éppen suttogó volt, nem tudtunk. Így rászántam magam, s kimentem, szólni nekik, hogy talán éjjel kettő után picit halkabban is lehetni. Azt hiszem, a meglepetésük, hogy valaki magyarul szól hozzájuk legalább akkora volt, mint a miénk, mikor először meghallottuk őket. Legalábbis a dermedt hallgatásukból ítélve. Természetesen azonnal elhalkultak, s mi végre álomba merülhettünk. Reggel beszélgettünk pár mondatot velük. A társaság egyik része Norvégiában élő magyar, míg a másik éppen most érkezett Magyarországról.

Mi nem kapkodtunk reggel az indulással, miután úgy döntöttünk, hogy csak vasárnap megyünk hajókázni a Geirangerfjordra. Rggel még esett az eső, de lehetett látni, hogy nyugat felől szakadozik a felhőzet. Mire elindultunk már ragyogó napsütés volt, igaz az elmúlt pár naphoz képest hűvösebb. Utunk először nyugatra vitt, majd egy fjord partján végig. Errefelé már komoly hegyek vannak, a csúcsok nem egy helyen 1600-1800 méter magasan fehérlenek a hótól. Az utunk során értük el utunk legészakibb pontját (pontos adatokat később tudok csak mondani), majd nemsokára délnek fordulva bemerészkedtünk a trollok völgyébe. A trollok korábbi jelenlétére egy-két hegy és a belőle kiharapott darab is utalt, itt viszont már tábla is figyelmeztetett rá. Maga a völgy egy 890 méter magas hágóban ér végett, ahonnan egy vízesés zubog alá. Az út felfelé hajtűkanyarokban bővelkedő vagy egy tucat hullámot vető szerpentin. Közben még egy vízesés felett átívelő hídon is áthaladunk.

Mire felértünk, a völgy alján minket elkapó esőről már csak egy szivárvány és pár pamacs felhő árulkodott. Bár nem volt több 14 foknál a tűző napon és a szinte rezzenéstelen levegőben kellemes volt itt fenn elkölteni az ebédünket.

Már kettő óra is elmúlt, mikor újra útnak indultunk a hegy másik oldalán lefelé. Nem volt sietős nekünk, kényelmesen 50-es tempóval, többször meg-megálva ereszkedtünk alá a Nordfjord egyik belső csücskéhez, ahol Norvégiai körutunk utolsó kompozása várt ránk. A kompot éppen lekéstük, de nem nagyon bántuk. Itt a fjord tövében a szikrázó napsütéshez már 19 fok járt, így kellemesen feltöltődtünk. A rövid, alig 10 perces kompúton a felső dekken gyönyörködtünk a látványban.

Partra szállásunk után gyorsan kapaszkodtunk felfelé a völgyben és alig 20 perc múlva elértük a mai szálláshelyünket. Mivel elmúlt már 4 óra, lepakoltunk és úgy mentünk tovább Geiranger felé. A fjord nem véletlenül lett része a Világörökségnek: tekergő, szűk „csatornájának” partjai, mint két gigantikus fal szöknek az ég felé. Mielőtt leereszkedtünk a völgybe, fentről vethettünk egy pillantást a Hét Nővér vízesésre, igaz már árnyékban volt. A fjord egyike azoknak, amiknek egészen a végükig mély a vizük, ezért egészen idáig hajóznak be az óriás utasszállító hajók is. Most is láttunk egyet a kikötőben. (Meg társult hozzája még a parti őrség [köszönet Tibornak!] két hajója.)

A kikötőben sétáltunk egyet, foglaltunk helyet holnapra egy másfél órás sétahajókázásra, majd hazaindultunk a kempingbe.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tva 2009.08.23. 21:42:59

"hadi- vagy ipari hajó"
Kystvakten = parti örség

Tibor

anyutok 2009.08.23. 22:19:51

Hali Világutazók! Jó látni a mosolygós arcotokat! Azon meg ne csodálozzatok, hogymagyar szomszédotok volt! Ez a 10 millió magyar képes a világban úgy szétszóródni, mintha 100 millióan lennénk.Nagyon várunk haza benneteket. Most éppen Szántódról írok, ma ugyanis rménytelennek látszott a hazaút! Szabó attila és Panka 470-eseztek, Laci ma jött meg a nagyhajós túráról. Megdajkáltam Panka gyerekeit, Lili egyből nekem adta abirkáját, Lacika me nagyokat kacagott a kezemben. Szabó Bencével is összebarátkoztunk. Mindenki érdeklődött utánatok, és várnak haza. Tamás is megérkezett a vitorlás túráról, Lukács Lacival volt egy hajón. Vigyázzatok magatora és egymásra, mill. puszi anyutok