Az útvonal összeállt

2009.07.30. 10:08

Címkék: tervezés útvonal

Íme a részletes útiterv (még mindig dióhéjban):

aug. 11.

Érkezés a repülőtérre 19 órakkor, autó átvétele és irány Svelvik, a kemping.

115 km

aug. 12.

Drammenen keresztül (ahol kipróbáljuk a Spiralent, egy alagutat a hegy belsejében, amely úgy kúszik fel a csúcsra, mint egy csigalépcső) Oslo belvárosa a cél, megtekintjük a Fram és Kon-Tiki múzeumot, meg a várost, majd este, a fjord keleti partján vissza Svelvikbe.

120 km

aug. 13.

A leghosszabb nap: Svelvikből korán indulunk, le délnek a Világ Végére (Verdens Ende), majd az ország déli partján egészen Egersundig autózunk.

525 km

aug. 14.

Bár kilométerben kevesebb, mint az előző nap, vélhetően a legsűrűbb nap lesz. Reggel korán indulunk a nagyjából 90 km-re található Prédikálószékhez (Preikestolen), a híres sziklaperemhez, amely 600 méterre magasodik függőlegesen a fjord felé, megmásszuk azt, majd irány észak, majdnem Oddáig, egész pontosan a Sundal kempingig. Két komp is lassítja az utunkat.

300 km

aug. 15.

Az Odda völgyében kalandozunk egy körtúra mentén, itt megállunk a Vidfoss és Furebergsfossen vízeséseknél, besétálunk a Bondhuss völgybe. Este vissza Sundalba.

100 km

aug. 16.

Reggel korán indulunk, mert el kell érni a 8:30-as kompot. Így 11 óra előtt elérjük Bergent, ahol biztos nem fogjuk kihagyni az Akváriumot, a híres halpiacot és felmegyünk a siklón, ami a város fölött magasodó csúcsra visz. Este a hegy mélyén található Lone kempingben szállunk meg.

150 km

aug. 17.

Első úti célunk Voss lesz, ahol közelről is megnézünk egy igazi, középkori gerendatemplomot (ezek nagyon jellegzetesek Norvégiára, sok másik is található az országban), majd fjordpartokon és alagutakon át eljutunk a világ leghosszabb közúti alagútjához, a 24.5 km hosszú Laerdal alagúthoz. Ezen keresztül haladva, majd egy kompon átkelve a Sognefjordon elérjük a szállásunk, Sandvik kempinget a Jostedalsbreen gleccser egy déli nyúlványa tövében.

250 km

aug. 18.

A mai etap a legrövidebb úton alig 60 km, de a kedvünk szerint autózzuk végig a Sognefjord északi partját, majd a Sogne- és Nordfjord közötti földsávban visszaautózunk Byrkjeloba.

aug. 19.

A mai program a Jostedalsbreen legjobban megközelíthető gleccserének a Birskdalbreennek a becserkészése. Szállás ma este is Byrkjelo.

120 km

aug. 20.

Gyorsan átkelünk a Nordfjord északi oldalára és ott végigautózunk az Atlanti óceánig, nevezetesen a Vestkappig (Nyugati csúcs, bár földrajzilag nem ez a legnyugatibb pontja Norvégiának), amely több, mint 400 méterre magasodik az óceán fölé. Ha időnk és az időjárás engedi, megkeressük a Refvikát, egyikét az ország nem túl számos homokos tengerpartjának és megmossuk az óceánban a lábunk, majd visszatérünk szálláshelyünkre, Nordfjordeidbe.

230 km

aug. 21.

Irány észak, s dél körül elérjük utunk legészakibb pontját, Alesund városát. Városnézés után a 30 km-re keletre, a szárazföld egy szűkületében fekvő Solnørvika kempingbe tartunk, ahol egy fjordra néző faház vár ránk.

140 km

aug. 22.

Irány Geiranger, amely a világörökség része, ahol – hátrahagyva autónkat – egy pár órás hajókázás vár ránk a Nordfjord vízén, el a Hét Nővér vízesés mellett. Szállásunkhoz este vissza kell kapaszkodni a szerpentinen, a Solvang kempingig.

100 km

aug. 23.

Vissza Oslo felé, útba ejtve az olimpiai várost, Lillehammert. Utolsó szállásunk egy tó partján, Oslotól északra található.

400 km

aug. 24.

Reggel korán indulunk a repülőtérre, ahonnan délben száll fel a gépünk.

50 km

2850 km

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tva 2009.08.05. 10:59:01

12.-én a tervetek szerint Drammen-t is útba ejtitek.
Ha van kedvetek, ugorjatok be hozzánk !

Tibor
Drammen

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.05. 12:34:09

Szia!

Köszönjük a kedves invitálást. Szívesen útba ejtünk Titeket!

Az eredeti terv szerint reggel kezdtünk volna Drammenben (megnéznénk a Spiralt és fentről a környéket), de megfordítjuk a menetirányt és délután mennénk arra felé. Gondolom ez jobb időpont nektek is.

Címet vagy GPS koordinátát tudtok esetleg adni magánlevélben (balage42-norway[kukac]yahoo[pont]com?

Üdv,
Balage
Budapest

tva 2009.08.05. 15:40:55

A Svelvik-i komp az ország legrövidebb járata, a hajóut csupán 380m, a tengerszoros pedig csak 180m !

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.05. 16:57:50

@tva: Uhh! Köszi! Jó hogy mondod! Nem is vettem észre, hogy ott komp van, amíg rá nem zoomoltam a térképen. ;-)